Březen 2008

Jaro?

Valečov

Sobota 29.03.2008

Že by už konečně přišlo? Před třemi dny bylo ráno všude kolem sněhové království a teď to vypadá na jarní víkend. Odpoledne je až 13 stupňů. Vyrážíme směr Valečov (ke kolejím a pak po hlavní silnici až k Bosni).

Vyjeli jsme až nahoru ke hradu; dole na parkovišti pod hradem už kvetou fialky. Na chvíli jsme zastavili i na louce u hradu a po kratší pauze pokračujeme dál.

Před Zásadkou jsme uviděli žábu spěchající přes silnici. I když provoz tu není nijak hustý, pár aut během chvíle přece jen projelo. Svojí přítomností (a navíc s foťákem v ruce) jsem jí asi zachránila život. Projíždějící řidiči automaticky zpomalovali a dost možná se i divili, cože to tam fotím.
Sotva jsme vyjeli na kopec nad Zásadku, objevil se temný mrak a než jsme sjeli do Dnebohu, od Liberce se mračna začala stahovat směrem k nám.

Mračno vypadalo dost zlověstně, ale nakonec se nám to vyhnulo; ještě jsme se stihli zastavit na mostě nad dálnicí u Hoškovic. Prosvítající sluníčko krásně osvítilo Drábské světničky... Nejdřív neobyčejné mraky a teď takové zvláštní světlo. Paráda. Dokonce se na chvíli objevila i slabá duha. Vzápětí ale přece jen spadlo pár kapek (doslova jen pár), na nic nečekáme a spěcháme domů.

Tachometr ukázal asi 12 kilometrů (nevím to přesně, protože na Valečově jsem si při krkolomném focení nechtěně vynulovala denní počítadlo); už teď se ale těšíme na neděli – podle předpovědi má být ještě tepleji, zato příští čtvrtek má zase sněžit. Ach jo :-(.

Buda

Neděle 30.03.2008

Dnes je ještě tepleji než včera: 15 stupňů. Vzhledem k posunu hodin na letní čas je dopoledne obzvlášť krátké. Ale i tak – vyrážíme hned po obědě. Začátek naší trasy je stejný jako včera, ale jen do Dobré Vody; uhýbáme doprava, táhlým stoupáním nahoru.
Dále Lhotice, kamenitou polní cestou a pak po silnici do obce Buda.

U rybníka odbočujeme doleva – nejdřív je tatranková zastávka a pak jedeme přes Horku. Hlavní tah silnice Boleslav – Hradiště křižujeme u benzínky u Bakova. Za chvíli jsme v Bakově; na odstavné ploše nad koupalištěm je odpočívací minizastávka a pak už se přesouváme po silnici přes Veselou až do Hradiště.

Dnes jsem tedy moc fotek nepořídila :-(.

Podolí - Olšina

Pondělí 31.03.2008

Dnešní výjezd byl nečekaný, ale o to krásnější. Už dopoledne se udělalo krásně a teplo, že nešlo odolat. Jen co jsme přijeli z práce, nasedli jsme na kola a hurá někam na cesty. Musí to být jen taková kratší rychlovka, abychom se stačili včas vrátit domů (už kvůli úkolům, které má tučňák do školy).
Jedeme úvozem dolů, letňákem nahoru a u kaple sv. Anny doprava na Podolí. Míjíme Arnoštický rybník; je tak trochu bokem od cesty, ale přesto si ho nenechám ujít. Za chvíli jsou za námi Kruhy a před námi Hradec; projíždíme pomalu, abychom se stihli kochat krajinou :-).

Zhruba v polovině cesty mezi Hradcem a Březinou je tatranková, picí a fotící zastávka. Odtud máme docela pěkný výhled na všechny strany.

Ve Březině přejedeme na druhou stranu přes hlavní tah silnice Hradiště – Turnov a za železniční tratí pokračujeme do Olšiny. Tady se otvírají překrásné výhledy na Drábské světničky.

Mezi vrcholky stromů vystupují samostatné skalní útvary. Proti blankytně modré obloze vypadají až neskutečně...

Za chvíli už projíždíme Dnebohem a rychle domů do Hradiště.